Drukarki 3D znajdują wykorzystanie w edukacji szkolnej w Wielkiej Brytanii

Międzynarodowy trend włączania technologii wytwarzania warstwowego do programu edukacji szkolnej w Wielkiej Brytanii wydaje się, iż zaczyna funkcjonować od czasu kiedy w różnych szkołach podstawowych i liceach w całym kraju zaczęły się pojawiać programy edukacyjne wykorzystujące drukarki 3D.

Nauczyciele zaczynają być coraz bardziej świadomi jak wiele zalet i możliwości, poprzez łatwą obsługę oraz praktyczne podejście do programów nauczania, dają młodzieży drukarki 3d. Niedawno do programu nauczania na kierunku Projektowanie i Technologia w międzynarodowej szkole ACS Egham włączono zajęcia z użyciem drukarek 3D – Objet24. Kilka pracowni zostało wyposażone w owe drukarki dając tym samym uczniom możliwość przekształcenia matematycznych i naukowych zasad zawartych w książkach w coś co mogą fizycznie dotknąć i zbadać.

Precyzyjny model zamku zrobiony z materiału VeroWhite na drukarce Stratasys Objet 30
Precyzyjny model zamku zrobiony z materiału VeroWhite na drukarce Stratasys Objet 30

Mr. Blecher – osoba wyszkolona w obsłudze drukarek Objet24 w szkole ACS Engham wyjaśnia, iż możliwość tworzenia trójwymiarowych przedmiotów jest dla uczniów czynnikiem niezwykle motywującym:

Posiadanie drukarek 3D w szkole jest fantastyczne, ponieważ pozwalają one na przekształcanie niezwykłych dziecięcych pomysłów w rzeczywiste projekty. Nie są one obarczone żadnymi problemami produkcyjnymi. Jednocześnie drukarki pozwalają na zweryfikowanie czy geometria zawarta w dziecięcych projektach jest zgodna z siłami działającymi w świecie, w którym żyjemy.

Model wydrukowany na drukarce Stratasys Objet 30.
Model wydrukowany na drukarce Stratasys Objet 30

Drukarki 3D dla młodszych dzieci, w wieku 8 – 10 lat, są narzędziem-zabawką, dzięki której mogą wydrukować zaprojektowaną przez siebie biżuterię, czy elementy do gier planszowych. Jednak wykorzystane przez uczniów szkoły średniej posiadających już pewne doświadczenie i techniczne zdolności pomagają w tworzeniu części bardziej skomplikowanych np. do wyspecjalizowanych robotów. Program Projektowanie i Technologia dla licealistów przewiduje projektowanie i tworzenie prototypów demonstrujących praktyczne ich zastosowanie w życiu codziennym. Program ACS, patrząc na program pilotażowy Ministerstwa Edukacji Wielkiej Brytanii mający zbadać efektywność wykorzystania drukarek 3D w nauczaniu matematyki, fizyki i chemii, może wskazywać na zwiększenie zainteresowania uczniów nauką opartą na doświadczeniach.

Drukarki 3D w edukacjiNiestety w przeciągu kilku ostatnich dekad można było zauważyć, iż nauczanie poprzez praktykę nie było zbytnio stosowane, przynajmniej taka sytuacja miała miejsce w Stanach Zjednoczonych. Dlatego wprowadzenie do szkół technologii wytwarzania warstwowego niesie za sobą nadzieję, iż czasy odrabiania zadań domowych na papierze powoli mijają, a nadchodzi czas gdy większą uwagę poświęcać będzie się praktycznemu zastosowaniu teorii zawartych w książkach i wyciąganiu wniosków.

Miejmy nadzieję, iż niedługo ktoś w Polsce wpadnie na ten pomysł i nasze dzieci, będą mogły uczyć się poprzez praktykę, a nie tylko teorię.

Źródło: dprintingindustry.com



Szukaj

Najnowsze

  • Kolejna polska drukarka zadebiutuje na światowym rynku +

    Kolejna polska drukarka zadebiutuje na światowym rynku Już 22 września ruszają jedne z największych targów narzędziowych na świecie - Euromold, podczas których krakowski producent drukarek 3D - firma 3D Czytaj
  • Technologia SLS i materiały, które zmieniają oblicze produkcji krótkoseryjnej +

    Technologia SLS i materiały, które zmieniają oblicze produkcji krótkoseryjnej W ciągu ostatnich 8 lat technologia SLS (Selective Laser Sintering) przeszła transformację z drogiej i mało precyzyjnej technologii szybkiego prototypowania, Czytaj
  • Konkurs 3D[E]KONSTRUKCJE +

    Konkurs 3D[E]KONSTRUKCJE Popularność druku 3D wciąż rośnie, chociaż ciągle istnieją nieodkryte możliwości związane z tą technologią. Właśnie dlatego Concordia Design - Centrum Innowacji, Czytaj
  • 1

Nadchodzące imprezy

Brak wydarzeń